wtorek, 26 sierpnia 2014

#30

W końcu! Dwa dni temu dorwałam dynię. Wczoraj było pieczenie, dzisiaj dyniowe pancakes! Jedne z lepszych, puchate i pięknie zabarwione za sprawą dyni :) Swoje podałam z gruszką, śliwką, masłem orzechowym i ricottą zmieszaną z miodem z kasztanowca. Niektóre placki były smażone wraz z gruszką w środku.



Inspirowałam się tym przepisem, ale wprowadziłam parę zmian:
*jajo
*3 łyżki puree z dyni
*3 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
*pół łyżeczki cynamonu
*pół łyżeczki przypray korzennej
*pół łyżeczki proszku do pieczenia
*pół łyżeczki sody
*łyżeczka mielonego siemienia lnianego
*odrobina syropu klonowego
*kilka łyżek wody (bądź jogurtu naturalnego)

Jajko ubijamy ze słodzidłem (u mnie odrobina syropu klonowego), dodajemy puree, ubijamy i dodajemy resztę składników. Na koniec woda do poprawienia konsystencji, gdy będzie zbyt gęsta. Smażymy na małym ogniu :)



Ktoś się orientuje, jak długo może stać takie puree z dyni w słoiczku w lodówce? 

16 komentarzy:

  1. Ale cudowne placuszki *.* I ten kolor! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hmmm... myślę, że max tydzień. 5 dni na pewno powinno wytrzymać.
    zawodowe placki usmażyłaś, gratki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nigdy nie robiłam puree, więc nie pomogę.
    Ale na placuszki to bym z chęcią wpadła :D

    OdpowiedzUsuń
  4. o mamciu, idelane te placuszki <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja słyszałam że ok 4 dni :p
    Śliczne pancakes!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kilka dni może spokojnie postać. W zamkniętym słoiczku albo szczelnym pudełeczku :) Nawet do tygodnia, ale kto by tyle wytrzymał ;P
    Placki boskie <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Ślicznie wyglądają! No i dyniowe...a to co dyniowe, zawsze jest dobre haha :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A słoiki z puree polecam zawekować. Będziesz mogła się nim cieszyć dłuugo ;)

      Usuń
  8. 2-3 dni później zacznie robić się niedobre, przetestowałam :D
    Ale placki cudne, chętnie bym porwała i ten kolor ! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. widzę, że z najlepszej dyni! kolor mają świetny, ale smak pewnie jeszcze lepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje puree stało bezpiecznie tydzień, dlatego wykorzystuj póki jest, szkoda żeby się zmarnowało! :) a te placki wyglądają pięknie, lato na talerzu :)
    taste-attack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowne te placuszki! :)
    Dyniowy-najlepszym kolorem! :D

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło czytać każdy pozostawiony komentarz :)