piątek, 12 września 2014

#47

Placki z twarożku grani, mocno cynamonowe, podane z resztą serka, dużą ilością miodu, cynamonem i orzechami.





Przepis(autorski):
pół opakowania twarożku grani
4 łyżki mąki (u mnie 1:1 orkiszowa i kukurydziana)
pół łyżeczki proszku do pieczenia
łyżeczka  mielonego siemienia lnianego
czubata łyżeczka cynamonu
1 białko jaja
około 7-8 łyżek mleka (u mnie ryżowe, na pół z wodą)


Białko ubijamy na sztywną pianę. W miseczce mieszamy twarożek z mąką, cynamonem, proszkiem, siemieniem lnianym. Dodajemy 4 łyżki dowolnego płynu, ubite białko i kolejne łyżki płynu (ilość w zależności od gęstości masy). Smażymy do dobrze rozgrzanej patelni z obu stron. Polecam podać z resztą twarożku, miodem :) 



A z żółtka, którego nie wykorzystacie polecam zrobić maseczkę na włosy. Dodać do niego tylko kilka kropel cytryny, olej lniany/oliwę z oliwek, olejek rycynowy(opcjonalnie) i nanieść na włosy. Po godzinie dokładnie umyć głowę. 



















Dzisiaj w kuchni totalna improwizacja. Już dawno nie było u mnie placków, ale nie miałam na nie pomysłu. W moje ręce trafił twarożek grani, który początkowo miał być zjedzony z kromką chleba. Ale z racji, że chleba ciemnego nie było, to powstały jednak placki z tego twarożku. I były to cudowne placki! 

15 komentarzy:

  1. ale idealne wyszly ci te placuszki, na pewno spróbuję *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. I improwizacje w życiu są przydatne i jednak dobrze się też na nich wychodzi ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Improwizacja totalnie udana, kupiłaś mnie tymi placuszkami *.*

    OdpowiedzUsuń
  4. aż łezka pojawiła mi się w oku,kiedy zobaczyłam z czego zrobiłaś te placuszki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam placki z serkiem w środku, najlepsze z najlepszych! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. z tego twarożki właśnie zawsze chciałam spróbować placuszki, ale jeszcze do tego nie doszłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. twarożek, miód, orzechy - idealnie!
    improwizowane śniadania mają to do siebie, że są najsmaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zjeść nie mogę, ale zachwycać się nikt mi nie zabroni. Idealnie!
    I te zdjęcia... uwielbiam Cię!

    OdpowiedzUsuń
  9. o mamo, przepięknie się prezentują!
    a maska ta chodzi za mną od dawna :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudne zdjęcia i jeszcze lepsze placki *.*

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszności! Zjadłabym wszystkie :)

    www.zakochana-w-kuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło czytać każdy pozostawiony komentarz :)