niedziela, 14 września 2014

#49

Jednoporcjowa drożdżówka z mąki orkiszowej oraz pszennej pełnoziarnistej nadziana truskawkami, masłem orzechowym i fistaszkami.


I dorwałam nową, dużą milkę oreo! 

Przepis INSPIRACJA(a raczej mała modyfikacja:)
2 łyżki mąki orkiszowej
3 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
łyżeczka miodu
łyżeczka cynamonu
około 10-15g drożdży
5 łyżek wody 

Wszystkie składniki wsypujemy do miseczki, zalewamy ciepłą wodą i zagniatamy ciasto. Zostawiamy do wyrośnięcia. W tym czasie włączamy piekarnik na 170 stopni i przygotowujemy dodatki (u mnie orzeszki, masło orzechowe i truskawki). Wyrośnięte ciasto formujemy na bułeczkę i nadziewamy dodatkami. Pieczemy przez 15 minut (ja trzymałam troszkę dłużej) :) 

13 komentarzy:

  1. o mamciu, truskawy *-*
    piona też mam tą milkę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Niebo *.* Połączenie stworzone dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. podbijasz moje serce dzisiaj! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. milkaaaa oreoooo <3
    drożdżówa zawsze spoko!

    OdpowiedzUsuń
  5. To chyba najbardziej zdrowa drożdżówka, jaką widziałam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też chcę taką drożdżówkę! Mogłabyś dodać przepis? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. truskawki, masło orzechowe i fistaszki ;) idealna!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniale wygląda. Zjadłabym taką z ogromną przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak długo ciasto powinno wyrastać i czy to tymi 5 łyżkami wody zalewam ciasto ?
    Uwielbiam Twojego bloga!!! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale należy pamiętać, aby woda była ciepła. Ciasto możesz zostawić na 10-15 minut w ciepłym miejscu do wyrośnięcia :)
      Dziękuję bardzo!

      Usuń

Jest mi niezmiernie miło czytać każdy pozostawiony komentarz :)