piątek, 19 września 2014

#54

Był bananowy, a teraz przyszedł czas na.. dyniowy, na serku mascarpone. Wyszedł niesamowicie puszysty, mokry - tak, jak lubię. Niestety mało słodki, ale powidła, masło orzechowe, miód i już jest ideał. 


Przepis (taki na oko, ale mniej więcej pamiętam ile czego tam wrzuciłam)
jajko
0,5 łyżeczki sody
0,5 łyżeczki proszku
2 łyżki serka mascarpone
3 spore łyżki puree z dyni
6 łyżek mąki (u mnie 2 pszennej pełnoziarnistej, 2 owsianej, 2 kukurydzianej)
0,5 łyżeczki miodu (polecam dać nawet półtorej, żeby był słodszy)
cynamon (ilość wedle uznania)
Najpierw lekko ubiłam samo jajko. Dodałam resztę składników i wymieszałam. Chlebek piekł się około 40min w temperaturze 175 stopni. 




















Muszę w końcu zrobić nowe pomiary balansu bieli. Denerwujące są te przebarwione zdjęcia,
Macie jakieś skuteczne rady na bezsenność? 

14 komentarzy:

  1. Powidła, masło orzechowe, miód - o rany <3

    OdpowiedzUsuń
  2. miód z mlekiem , albo porządny wycisk kilka godzin przed snem :)
    a chlebek cudny, uwielbiam takie wilgotne wypieki!

    OdpowiedzUsuń
  3. bezsenność, współczuję... też ostatnio się z tym zmagałam, ale o dziwo nagle mi to przeszło ;) niestety rady żadnej nie mam, bo sama nie wiem co było tego przyczyną. ale może spróbuj się porządnie zmęczyć przed snem, jakiś intensywny trening? ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bezsenność jest straszna. Wycieńcza, wykańcza, odbiera całą energię. Próbowałaś jakiś mieszanek ziołowych?
    Ciastko wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znów jestem oczarowana Twoimi wypiekami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ma taką idealną konsystencję! Aż ślinka cieknie :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny! Wygląda na bardzo aksamitny w smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najprościej chyba sobie wyrobić jakieś rytuały przed snem, np: kąpiesz się, myjesz zęby, trochę rozciągania i do łóżka. Taki przykład, a rutyna akurat bardzo pomaga ;) Ewentualnie melisa, ale nie mam żadnego pojęcia czy działa :P

    OdpowiedzUsuń
  9. na bezsenność najlepsza joga/rozciąganie wieczorem dla wyciszenia, a w czasie dnia jak największa aktywność, żeby organizm wręcz błagał o sen... ;)
    świetne ciacho!

    OdpowiedzUsuń
  10. dziś znów mnie kusisz tym ciachem ej :D

    OdpowiedzUsuń
  11. W moim przypadku, na bezsenność, najlepiej sprawdza się porządne zmęczenie za dnia.
    Ja dotychczas piekłam tylko bułki, ale chlebki (i ten, i bananowy) wyglądają tak apetycznie, że w wolnej chwili i tego spróbuję. :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja mam jedną radę. Nie chodzić spać za szybko :D Siedź tak długo, aż poczujesz zmęczenie. Po co leżeć bezczynnie w łóżku!

    Piękne ciacho! Lubię takie solidnie wyrośnięte :D

    OdpowiedzUsuń
  13. O rany, ale pychota! :)
    Ja też się zmagam z bezsennością, szczególnie na studiach. Jestem panikarą i przed snem mam kumulację wszystkich myśli i stresów i wystarczy moment, a już nie zasnę przed kilka godzin. Jak mam możliwość, to idę pobiegać, bo wysiłek na powietrzu jest genialny. Ale często nie mam takiej opcji, więc staram się zjeść coś lekkiego na kolację i wypić duży kubek melisy, przyjemnie relaksuje. I joga, polecam filmiki z doyouyoga na YT, jest tam kilka typowych na wieczór :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło czytać każdy pozostawiony komentarz :)