wtorek, 4 listopada 2014

#84

Tarta/szarlotka na niesamowicie kruchym cynamonowo-żytnio-pszennym spodzie z cynamonową żytnio-pszenno-owsianą kruszonką.

Spód: 1 szklanka mąki pszenne, 3/4 szklanki mąki żytniej pełnoziarnistej, 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej, 1/2 szklanki cukru pudru, jajko, cynamon (ilość wedle uznania), 3/4 kostki masła.

Zimne masło ścieram na tarce i nożem siekam wraz z cukrem pudrem, Dodaję mąkę i dalej siekam aż składniki w miarę się połączą. Dodaję cynamon, jajko i zagniatam ciasto, które później wkładam na godzinę do lodówki. 

Masa jabłkowa to bardzo duża ilość jabłek startych i duszonych z cynamonem i cukrem wanilinowym,

Kruszonkę robiłam na oko. Mąka pszenna, mąka żytnia, cukier, miód, płatki owsiane błyskawiczne i troszkę masła - wszystko w proporcjach aż wyszła mi bardzo sypka kruszonka.

Po godzinie wykładam spód tarty na wcześniej również schłodzoną formę. Nakłuwam widelcem i piękę 15 minut w temperaturze 190-200 stopni. Po wyjęciu smaruję spód 2 łyżkami powideł śliwkowych i nakładam mus jabłkowy, kruszonkę. Piekę przez kolejne 20-25 minut. 

Oraz zapraszam do obserwowania :)

13 komentarzy:

  1. Proszę, powiedz, że został jeszcze kawałek! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wpraszam się na kawałek! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie szarlotki to ja uwielbiam więcej jabłek niż spodu :D

    OdpowiedzUsuń
  4. w poniedziałek sobie szarlotkę zaserwowałam, ale najchętniej to jeszcze więcej bym zjadła, patrząc na Twoją :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To chyba najzdrowsza tarta z możliwych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Marzy mi się dziś na podwieczorek taka tarta z gałką lodów waniliowych <3

    OdpowiedzUsuń
  7. na taką tartę to mam ogromną ochotę!

    OdpowiedzUsuń
  8. jeej, wpadam do Ciebie na ciasto! choć trochę obawiam się, że takie cudo już mogło zniknąć ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda smakowicie, tak "babcinie" (to komplement oczywiście :> ).
    A po Twoim poprzednim poście wciąż mam ochotę na omleta na słono i chyba wreszcie na jutrzejsze śniadanie go sobie przyrządzę.

    OdpowiedzUsuń
  10. wpraszam się na taką szarlotkę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam ciasta z jabłkami <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Nieładnie tak kusić pysznym wypiekiem :p :D Wpraszam się na kawałek oczywiście!

    OdpowiedzUsuń
  13. jaka kusząca :3 daj znać jak będziesz znowu ją piec - wproszę się na kawałek :D

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło czytać każdy pozostawiony komentarz :)