wtorek, 25 listopada 2014

Zupa z czerwonej soczewicy z papryką i cukinią.
2 średnie cebule
3 ząbki czosnku
papryka czerwona
pół papryki żółtej
pół cukinii
szklanka czerwonej soczewicy
1-1,5l bulionu warzywnego
3-4 łyżki koncentratu pomidorowego (bądź pomidory z puszki, wtedy dodajcie mniej bulionu)
woda (ilość do preferowanej konsystencji zupy - moja wyszła bardzo gęsta)
Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy w garnku, gdzie będziemy gotować zupę, dodajemy przeciśnięty czosnek. Jak ładnie się zeszkli dodajemy drobno pokrojone papryki i cukinię i dusimy, wlewamy bulion i soczewicę. Gotujemy około 10-15minut, dodajemy pomidory/koncentrat. Gotujemy jeszcze przez około 10 minut i podajemy. Można zupę zblendować na krem, podawać z grzankami.

12 komentarzy:

  1. zupy to coś, czego chyba nigdy się nie podejmę ;( a szkoda, bo Twoja wygląda baardzo smakowicie ;) ale ja się nie przełamię, bo zawsze wydawało mi się, że jest z tym za dużo roboty ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. idealna na takie juz chlodne dni jak teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytasz mi w myślach chyba, bo od jakiegoś czasu chodzi za mną zupa z soczewicy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubimy takie sycące i rozgrzewające zupy :) Jednak głównie robimy je tylko dla siebie, bo w domu rodzinnym dla naszego taty - zupa bez mięsa, albo przynajmniej wkrojonej kiełbasy to nie zupa :D

    OdpowiedzUsuń
  5. To jest coś co mogłabym jeść na zimowe, rozgrzewające obiady :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie rozgrzewające miseczki! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jestem fanką takich rozgrzewających warzywno-strączkowych zup :)

    OdpowiedzUsuń
  8. niedawno robiłam identyczną zupke i bardzo mi zasmakowala, rozgrzewająca, lekko pikantna i sycąca :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cukinię kupiłam jakieś 2 tyg. temu i leży... ja się nie lubię z warzywami, a przynajmniej z przygotowywaniem ich. I, tak, wiem, że to źle, ale co poradzę? :P Leń i tyle.

    OdpowiedzUsuń
  10. moja babcia robi podobną zupę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda bardzo "rozgrzewająco" :) !

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło czytać każdy pozostawiony komentarz :)