wtorek, 13 stycznia 2015

Ponieważ ostatnio udało mi się zrobić pyszne bułeczki maślane to postanowiłam, że podzielę się z Wami przepisem:

Bułeczki maślane:
100 gramów rozpuszczonego masła
30 gramów drożdży
szklanka mleka
3-4 łyżki cukru
2,5 szklanki mąki (jakby było mało, można dosypać)
żółtko
szczypta soli
Opcjonalne dodatki: u mnie dżem figowy, ziarenka Cynamonowy Raj, jabłka. Świetnie sprawdzi się nutella, twarożek czy jakieś domowe powidła.
Drożdże rozpuszczamy w lekko podgrzanym mleku z dodatkiem łyżki cukru i mąki. Zostawiamy do wyrośnięcia. Mąkę łączymy z resztą cukru, solą, żółtkiem. Dodajemy gotowy rozczyn i mieszamy. Dodajemy rozpuszczone masło i wyrabiamy nasze ciasto. Zostawiamy do wyrośnięcia na około 15-20 minut po czym wyrabiamy jeszcze raz. Dajemy ciastu chwilę odpocząć. Dzielimy je na części i formujemy bułeczki. Ja zrobiłam kilka 'pustych' - niczym nie nadzianych, ale z wierzchu były posypane ziarenkami. Resztę nadziewamy dżemem/owocami. Bułeczki smarujemy mlekiem. Polecam zostawić je na około 15 minut na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, aby po raz kolejny odpoczęły. Po tym czasie wstawiamy do piekarnika na 15-20 min w temperaturze 190-200 stopni. Można potrzymać dłużej, jeżeli zaobserwujecie, że jeszcze nie są gotowe :)

18 komentarzy:

  1. Nic nie przebije smaku domowego i świeżo wypieczonego pieczywa :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Poproszę o przesłanie jednej do Poznania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowe bułeczki maślane, to jest to! Zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nigdy nie robialm domowych bulek ;C
    Zmotywowalas mnie swoimi , pieknymi do zrobienia! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja tak dawno nic ie piekłam w domu żadnego pieczywa :<
    Twoje bułeczki prezentują się taak apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam nadzieję, że kiedyś spełnię swoje kulinarne marzenie: chleb i bułki domowym sposobem ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładnie Ci wyrosły. ^^ Każde kolejne podejście było lepsze, ale pamiętam, że pierwsze pieczone przeze mnie bułeczki to były bardziej placki. ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają na takie pyszneeee ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale bym chciała, żeby mi ktoś takie zrobił... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Maślane bułeczki są zasmaczyste :D Świetnie obie wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio często sięgam po domowe pieczywo. Te bułeczki na pewno wylądują u mnie na liście :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Poproszę jedną! Albo od razu kilka :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Poproszę o wysyłkę na mój adres najlepiej kilka sztuk ! ;*
    Wyglądają smakowicie !!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na początku znajomości z moim byłym chłopakiem próbowaliśmy upiec bułeczki. Nie dość, że prawdopodobnie dodaliśmy za mało tłuszczu, to jeszcze trzymaliśmy je 45 minut, hehe. Wyszły oczywiście kamienie, którymi śmiało można by kogoś zabić. Ale je zjedliśmy, bo kiedy ludzie są w sobie zakochani, wszystko smakuje lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  15. takie bułeczki to najwspanialsze pyszności na weekendowe śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  16. ooo, taki domowy wynalazek chętnie bym zjadła. ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chętnie zjadłabym takie na śniadanie! :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło czytać każdy pozostawiony komentarz :)