czwartek, 12 lutego 2015

Orzechowe placuszki otrębowe smażone z rodzynkami i suszonymi śliwkami. Podane z jogurtowym musem z kiwi, suszonymi owocami i prażonymi nerkowcami.


Przepis:
4 łyżki otrębów (u mnie pszenne)
łyżka mąki orzechowej
jajko
łyżka/dwie jogurtu naturalnego gęstego
szczypta proszku do pieczenia
cynamon
opcjonalnie: pokrojone w mniejsze kawałki suszone śliwki, rodzynki
Jajko rozkłócamy, dodajemy jogurt, otręby, mąkę, proszek do pieczenia, cynamon i wszystko mieszamy. Zostawiamy na 5-10 min żeby otręby napęczniały. Smażymy na rozgrzanej patelni z obu stron - na średnim ogniu, pierwszą stronę można smażyć pod przykryciem,

A dzisiaj Tłusty Czwartek! Ile pączków już udało Wam się pochłonąć?
U mnie póki co pączków nie ma, z pewnością będą pod wieczór, ale ja do ich fanów zdecydowanie nie należę. Poza tym, niestety, ale z tego co mi wiadomo to większość cukierni smaży je na smalcu.. Więc muszę sobie znaleźć jakąś alternatywę na ten tłusty dzień :) 

17 komentarzy:

  1. Ślicznie kolorowo, w sam raz nawet na popołudniowy deser :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki śliczny zielony kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też do fanów pączków nie należę - piąteczka ;) ale takie placuszki chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja dziś pączków zero ;) ale czwartek będzie tłusty, bo szykuje się impreza :D
    ale piękne placki!

    OdpowiedzUsuń
  5. kolorystycznie to raj dla moich oczu... :D

    OdpowiedzUsuń
  6. ten sos świetnie się prezentuje! :)
    ja zjadłam jednego i to mi wystarczy, bo też bardzo za nimi nie przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oo, jakie cudowne placuszki! Chyba sobie zrobię dzisiaj je na kolacje :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Apetyczne placuszki, szczególnie z tym musem kiwi na wierzchu. :) U mnie dziś także bez pączków, za to smażyłam (wstyd się przyznać - pierwszy raz) placuszki z serkiem waniliowym.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają przepysznie :) I bardzo podoba mi się ten mus z kiwi, choć chyba zjadłabym go oddzielnie :P
    A co do pączków, to ja także za nimi nie przepadam i prawdziwego nie zjadłam żadnego :P W tych kupnych skład mnie przeraża, a u mnie w rodzinie nikt ich nie smaży, więc zrobiłam sama w wersji pieczonej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja pączków nie lubię i nie jem od małego ;)
    Ten mus z kiwi <3

    OdpowiedzUsuń
  11. ja nie przepadam za pączkami ani faworkami, za to inne pyszności były ;)

    placuszki wyglądają cudownie! <3

    OdpowiedzUsuń
  12. nie jestem fankom pączków, więc odstąpiłam od zaszczytu ich jedzenia. ;)
    Twoje śniadanie bardziej mnie przekonuje.
    btw. a tą marchewkę, która chciałabym dodać do jajecznicy do zetrzeć czy pokroić? ;)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło czytać każdy pozostawiony komentarz :)