niedziela, 8 marca 2015

Ciasto rafaello na herbatnikach - bez pieczenia! 
Potrzebujemy(na taką kwadratową formę):
na spód i do przekładania warstw: duża paczka herbatników
masa budyniowo-kokosowa: 600 ml mleka, budyń śmietankowy, pół kostki masła, 200 gramów wiórek kokosowych, 3/4 szklanki cukru + cukier wanilinowy
dodatkowo mała puszka masy krówkowej

Mleko zagotowujemy wraz z cukrami(odlewamy pół szklanki zanim wlejemy całość do garnka - do rozmieszania w nim budyniu). Dodajemy wiórki kokosowe i gotujemy około 20minut. Następnie wrzucamy masło i czekamy aż się rozpuści. Wlewamy rozrobiony budyń i chwilę gotujemy, aż masą zgęstnieje.
W czasie gotowania się wiórek kokosowych wykładamy na spód formy herbatniki. Wylewamy na nie jeszcze ciepłą masę kokosową - 3/4 z całości(dobrze się wówczas rozprowadza). Nakładamy kolejną warstwę herbatników, którą smarujemy podgrzaną masą krówkową. Kolejna warstwa herbatników, reszta masy krówkowej i gotowe. Wierz polecam posypać dodatkowo jeszcze wiórkami kokosowymi. Ciasto odstawiamy na parę godzin do lodówki i możemy się nim rozkoszować! :)




16 komentarzy:

  1. Bardzo lubię tego rodzaju ciasta :) Z herbatnikami, masą budyniową i krówkową :) Robię podobnie 3 bita, ale tu widzę kokosowy akcent, więc na pewno smak jest inny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O rany, co za zbieg okoliczności! Właśnie mam takie ciacho przed sobą na talerzyku :D pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kooocham to ciasto! Mogę je robić (i jeść:P) do znudzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kawałek takiego ciacha przy herbacie i idealny wieczór z okazji Dnia Kobiet gwarantowany :D

    OdpowiedzUsuń
  5. o jaa, muszę rafawwlo znów zrobić, narobiłas mi ogromnej ochoty teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niebiosa zesłały Ci to ciasto na talerzyk :)

    OdpowiedzUsuń
  7. tak niewiele trzeba, a takie pyszne : )

    OdpowiedzUsuń
  8. ja mam przepis na 3bita bez pieczenie. Bardzo przyjemnie się go robi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też go znam, u mnie oba te ciasta cieszą się powodzeniem :)

      Usuń
  9. takie proste, a takie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Prosto, kokosowo, czyli idealnie :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja siostra zrobiła raz rafaello i praktycznie przywiązywałam się do krzesła, żeby więcej nie jeść :D

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiesz co mogłabyś zrobić z herbatników i bez pieczenia? Domek/Chatkę Baby Jagi, czyli absolutnie przepyszny hit mojego dzieciństwa. Ostatnio zrobiła go na swoją osiemnastkę dla rodziny. "Ostatnio", tiaa...

    OdpowiedzUsuń
  13. Chcę to! :D Zwłaszcza, że nie posiadam piekarnika.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło czytać każdy pozostawiony komentarz :)