środa, 3 czerwca 2015

Dawno nie dodawałam recenzji żadnego z produktów. Nie chcę jednak dodawać byle czego. Produkty ogólnie dostępne, pospolite są Wam dobrze znane. A jak jest z firmą EkoŁukta?
Mnie te jogurty, a właściwie to serki, ciekawiły już od dłuższego czasu. I widywałam je w Almie, ale głównie były to wersje owocowe, po które ja z reguły nie sięgam, albo ze zbożami. Także nigdy się nie skusiłam na zakup. Ostatnio w Auchan znalazłam wersję czekoladową i waniliową. Wzięłam więc obie i poniżej przedstawię Wam tą pierwszą.

Zacznę od opakowania, które według mnie jest bardzo ładne i estetyczne. Moim zdanie przykuwa uwagę klientów - a odstrasza ich cena, ponieważ za ten mały kubeczek(120 gramów) trzeba zapłacić około 3zł. 
 Po otwarciu widzimy niezbyt intensywnego, brązowego koloru zawartość. Zapach też delikatny, nie wybucha czekoladowymi aromatami jak większość serków o tym smaku. 
 Konsystencja? Bardzo, bardzo gęsty! Nie spodziewałam się tego. Myślałam, że będzie bardziej lejący się, taki mniej więcej spadający z łyżeczki. Nic bardziej mylnego! Jakby się uparł, to można by go pokroić nożem. 
W smaku był ..hm, lekko kwaskowaty. Nie mam pojęcia dlaczego, ale często tego typu serki czekoladowe mają taki kwaskowaty posmak. Może ktoś wie i mnie w końcu uświadomi? :D Czekolada jest natomiast lekko wyczuwalna. Poza tym czuć, że jest to dość tłusty produkt. Przynajmniej ja odniosłam takie wrażenie. Smakował mi, ale chyba nie skuszę się ponownie. Kiedyś na potęgę jadłam czekoladowe serki homogenizowane(były w takich kwadratowych/prostokątnych pudełkach i dostępne wersje czeko, straciatella i waniliowe, może ktoś kojarzy ze swojego dzieciństwa). 

EkoSerek czekoladowy ma bardzo przyzwoity skład, więc być może to świadczy o jego cenie.
Skład: twaróg(z mleka), śmietanka(z mleka), cukier trzcinowy*, kuwertura czekoladowa*1,9% (zawiera lecytyny z soi), kakao*, substancja zagęszczająca; pektyna, mączka chleba świętojaństkiego
*-z rolnictwa ekologicznego 

Gdybym miała oceniać w skali 1-6, to dostałby 4. Dobry, gęsty, ale przeszkadzała mi jego tłustość i kwaskowatość. 
Jeżeli ktoś z Was kupuje produkty tej firmy to podzielcie się, na co warto zwrócić uwagę. Ja mam jeszcze waniliową wersję i mam nadzieję, że okaże się lepsza. 

16 komentarzy:

  1. Świetna recenzja! Już od dłuższego czasu czaję się na te jogurty, bo w Internecie zwłaszcza na Instagramie robią furorę. :D Bardzo podoba mi się gęstość, uwielbiam serki, które nie są wodniste i lejące, a właśnie takie gęste. Muszę koniecznie wypróbować, zachęciłaś mnie bardzo mimo nawet lekko kwasowego smaku o którym pisałaś. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najgorsze co może być to tłusty posmak. Nie lubię go, a w nabiale już denerwuje mnie okropnie! Jednak z drugiej strony kocham gęste serki, które po nałożeniu trzymają się mocno łyżeczki. Nigdy nie jadłam produktów z tej firmy, ale muszę kupić, bo mają ciekawe składy i smaki...tylko ta cena :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wszystkie produkty EkoŁukta ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie próbowałam jeszcze ich serków, ale bardzo smakuje mi och twaróg :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już dawno demu jadłam raz jeden z tych serków, ale naturalny, bo właśnie ładne opakowanie przykuło moją uwagę, ale w ogóle mi nie smakował. Nie pamiętam już dlaczego, ale pamiętam, żeby ich nie kupować :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda nieźle, lubię takie gęste serki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda smakowicie, lubię podjeść od czasu do czasu coś takiego.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem dlaczego, ale przez opis skojarzył mi sie z Milką Philadelphia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widuję go chyba w Almie właśnie, ale jakoś nigdy nie kupiłam. Kwaśnoczekoladowego smaku się domyślam, bo czekoladowe jogurty mają go nie często, a zawsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś często je kupowałam w Realu i bardzo lubiłam, ale jeśli dobrze pamiętam to wersję waniliową. W ogóle to lubię takie gęste serki i jak już zdarza mi się zjeść, to wybieram jak najbardziej gęste ;) W czekoladowych produktach tego typu ta kwaskowatość wynika może po prostu z dodatku kakao...

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam konsystencję tych serków. Fakt, same w sobie są bardzo bardzo tłuste, ale po dodaniu do owsianku smakują o wiele wiele lepiej. Jednak są przepyszne. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Na łyżeczce wygląda naprawdę fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwszy raz taki serek widzimy ale pewnie trudno byłoby go nam zauważyć. Może kiedyś na niego trafimy to na spróbowanie jedno opakowanie kupimy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeszcze nigdy do nie próbowałam, chociaż nie raz go oglądałam w sklepie.. ;) a! i też bym obstawiała, że kwaskowatość czuć przez kakao. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja jadłam o smaku waniliowym i był obrzydliwy. Smakował jakoś tak sztucznie i glutowato. Innych smaków nawet już po nim nie mam zamiaru próbować.

    OdpowiedzUsuń
  16. Chętnie bym spróbowała, tego serka jeszcze nie jadłam. :-)
    Pozdrawiam i obserwuję.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło czytać każdy pozostawiony komentarz :)