piątek, 10 lipca 2015

Cukiniowo-karobowe gofry z jogurtem i truskawkami.



Najlepsze, jakie mi wyszły. Cukinia w gofrach to zdecydowanie będzie mój ulubieniec! :) Powoli zaczynam przygotowania do wyjazdu. Szkoda, że pogoda się troszkę popsuła.. Ale mam nadzieję, że gorące dni szybko powrócą :)

Przepis (2 gofry, jak na zdjęciu):
40 gramów mąki gryczanej
10 gramów mąki ziemniaczanej
białko jaja
100 gramów cukini
łyżeczka karobu
pół łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta sody
mleko/woda do odpowiedniej konsystencji (od 50-150ml - trzeba obserwować)

Na samym początku rozgrzewamy gofrownicę. Mąki mieszamy razem z proszkiem do pieczenia, sodą, karobem. Białko ubijamy na sztywną pianę wraz ze słodzidłem wedle uznania. Do białka wsypujemy sypkie składniki, delikatnie mieszamy, dodajemy startą na grubych(bądź cienkich, zależy od preferencji) oczkach i dodajemy  do masy. Dolewamy płyn i mieszamy. Konsystencja ma być gęsta, ale w miarę płynna. Pieczemy około 8-10 minut. 

11 komentarzy:

  1. Mam małą cukinię, idealną właśnie na takie gofry ;) Do zrobienia!

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie równiutkie te gofry!
    Pamiętam, kiedyś próbowałam zrobić gofry z cukinią, skończyło się na godzinnym szorowaniu gofrownicy ;c

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przypominam sobie, żebym cukiniowe jadła. Wyglądają niewiarygodnie elegancko i delikatnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czym byłoby moje życie bez karobu. I... gofrów oczywiście ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają absolutnie idealnie, nic im nie brakuje! :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię gofry z cukinią, a Twoje wyglądają idealnie chrupiąco ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię gofry z cukinią, a Twoje wyglądają idealnie chrupiąco ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. wow - takich nigdy nie jadlam ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. podzielisz się przepisem? cukiniowe za każdym razem wychodzą mi surowe w środku... a T

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie równiutkie *.* Jak z budki na rynku!

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło czytać każdy pozostawiony komentarz :)