niedziela, 15 maja 2016

bredis
CHLEB LNIANY SUSZONY
BEZGLUTENOWY
 Pamiętacie może, jak się zachwycałam RAW sezamkami z dodatkiem buraczków firmy papagrin? TUTAJ możecie sobie przypomnieć, albo przeczytać o nich, jeżeli nie widzieliście.
 Tak się składa, że firma ta produkuje nie tylko te kultowe sezamki, ale w swojej ofercie mają również suszone chlebki, a przemiła Pani Iwona zdecydowała podesłać mi na próbę ich trzy rodzaje. Bardzo dziękuję za możliwość przetestowania! 
Swoją przygodę z suszonym chlebkiem lnianym zaczęłam od wersji z cukinią. W fajnym, kartonowym opakowaniu, z miłą dla oka grafiką kryją się dwie paczuszki z chlebkiem. Każda z nich zawiera 3 kromki. Bardzo podoba mi się takie rozwiązanie, gdyż trzy to idealna liczba 'na raz' i nie musimy się obawiać, że reszta produktu nam się zeschnie czy zawilgotnieje i będzie niesmaczna.

Skład: 
- cukinia
- cebula
- dynia
- siemię lniane
- nasiona słonecznika
-sezam
- kokos
- kminek
- czosnek
- sól morska

Taki skład niesie za sobą wiele wartości odżywczych. Produkt ma niski indeks glikemiczny, jest bogaty w białko, ma wysoką zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych. Poza tym jest wolny od soi, mleka, jaj glutenu - dobry dla wegan i wegetarian, dla osób nietolerujących nabiału, glutenu.

Zawartość całego opakowania to 70 gramów - powinno więc być 35 gramów w poszczególnej paczce, ale zdaje się, że kromeczki były odrobinę cięższe. 
 Po otqarciu zawartości uderzył mnie niesamowity, słodki zapach. Początkowo się zastanawiałam SKĄD. I co to za zapach. Coś mi przypominał, ale ..pieczona cukinia? Nie, cebulka! I to prażona cebulka. Taki własnie aromat ma ten chlebek. I nie myliłam się, bo w składzie również znajdziemy cebulę, ale pewnie prażona to ona nie była :)
 Kolejną rzeczą, jaka rzuciła mi się w oczy, to niesamowita ilość ziaren lnu, słonecznika czy dyni. No popatrzcie ile tego jest! Żadnych mąk, konserwantów, polepszaczy. Naturalnie ususzone, sprasowane ziarenka w kromkę chleba.
 Produkt jest sztywny, dobrze ususzony, a to niesie za sobą fajną chrupkość przy jego konsumpcji. Ja zdecydowałam się, że idealnie sprawdzi się do zrobienia kanapek na drugie śniadanie.
 Ale żeby wiedzieć jakie dodatki mi tutaj będą pasowały, spróbowałam najpierw chlebka solo. Nie widać, ale jedna z kromek została ułamana i ukryta. Na pierwszy rzut w smaku nasuwa się cebulka, czuć też cukinię, a także kminek, jego lekką goryczkę. Chlebek fajnie chrupie i nawet nie nasiąknął i nie zmiękł pod mokrą pastą z pomidorów. Dla mnie idealnie, gdyż lubię chrupkie produkty i nie podoba mi się, gdy ich struktura zmienia się pod wpływem dodatków, które na nie położymy (np. w przypadku wafli tak się dzieje).
 Zobaczcie, jak fajnie się wszystko prezentuje - pasta z suszonymi pomidorami, pomidorkiem, ogórkiem, suszoną pietruszką i świeżym pomidorkiem.Idealna kompozycja na lekkie i pożywne śniadanie. Pożywne, ponieważ wszystkie nasiona nie zostały poddane obróbce termicznej, przez co nie straciły swoich właściwości. Przemycamy więc zdrowe tłuszcze np. z siemienia lnianego i słonecznika, z dobrym posmakiem cukini i cebulki z pysznymi dodatkami - także zdrowymi :) 
Szczerze, to bardzo chętnie włączyłabym ten chlebek do codziennego menu. Myślę, że wersja ze słonecznikiem TA byłaby idealne do jedzenia z uwielbianym przeze mnie masłem orzechowym i bananem. Szkoda, że nie trafiła się w mojej paczuszce. Ciekawa jestem też wersji cebulowej, bo powyższy chlebek z cukinią miał duży aromat cebulki i bardzo mi to posmakowało.

No, ale nie martwcie się, może nie zaprezentuję Wam wersji ze słonecznikiem czy cebulki z czosnkiem, ale pojawi się buraczek i pomidory z bazylią. A jak tylko spotkam inne smaki z pewnością kupię zapas!


Dostałąm również owocowe przekąski Buri Beri, a także sezamki, a więc i one będą tutaj zaprezentowane. Dajcie znać, czy też jesteście ciekawi produktów papagrin. 

19 komentarzy:

  1. Chyba bym sama z siebie tego nie kupiła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego? Nie lubisz tego typu przekąsek?

      Usuń
  2. Aromat pieczonej cebulki brzmi świetnie ;) Jak patrzę na skład to czuję, że by mi smakował :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Udało nam się dostać trzy smaki w promocji każdy za zaledwie 3 zł :) Są przepyszne i mają idealnie chrupiącą strukturę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzie tak tanio dorwałyście? Bo szczerze, to ja już za nimi tęsknię, tak mi smakują! :)

      Usuń
    2. Tkmaxx, przecena bo nieco uszkodzone opakowania ;)

      Usuń
  4. Jestem ciekawa takich chlebków. Jednak one kojarzą mi się bardziej z chrupiącą przekąską do filmu lub w ciągu dnia, niż z chlebem, na który kładłabym np. pomidora :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Solo są również bardzo smaczne, chrupkie, mają wyrazisty smak, a więc i bez dodatków się obejdzie i świetnie smakuje. Ja natomiast lubię sobie urozmaicać jedzonko, a tutaj pokazałam propozycję jak można jeść ten chlebek. Chrupanie takiego podczas filmu - chętnie przetestuję:)

      Usuń
  5. Nie przepadam za takimi produktami, więc ciężko byłoby mi je ocenić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zaszkodziłoby spróbować, może porwałyby te chlebki Twoje serducho :D

      Usuń
  6. Ciekawy produkt, chyba miałby szansę mi smakować :) może kiedyś uda mi się je upolować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością, coraz więcej tego typu produktów trafia na sklepowe półki - na szczęście :)

      Usuń
  7. Ty to zawsze pokażesz coś ciekawego, co od razu chcę kupić! świetne są te chlebki. :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdzie można je może jeszcze dostać? :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Specjalnie dla Ciebie poszukałam, proszę: https://superzywnosc24.pl/pl/c/Pieczywo-Chrupkie/26/1 :) Tutaj są też RAW sezamki :)

      Usuń
    2. WOW DZIĘKUJĘ BARDZO! W takim razie czas na zakupy. :-)

      Usuń
    3. Daj znać jak smakowały <3

      Usuń

Jest mi niezmiernie miło czytać każdy pozostawiony komentarz :)