poniedziałek, 27 czerwca 2016

HUMMUS 
klasyczny
Lavica Gourmet
 Jakiś czas temu dostałam przecudowną paczuszkę od firmy Lavica Gourmet z produktami w celu ich przetestowania i podzielenia się moimi wrażeniami z Wami. Jest to firma, która produkuje zdrowe przysmaki, robione z naturalnych składników, bez zbędnych ulepszaczy. W swojej ofercie mają hummus, pasztety wegetariańskie, batony czy pralinki raw. Ja dostałam trzy wersje smakowe hummusu, ale również pasztety - pojawią się, spokojnie, ale następnym razem. Dzisiaj skupię się na hummusie, bo to jego byłam ciekawa najbardziej! Żałuję tylko, że nie dostałam wersji z jarmużem :)
 Zaczniemy od tradycyjnej wersji przysmaku z ciecierzycy. Firma ma bardzo fajne i praktyczne opakowania. Grafika jest w przyjemnych, delikatnych kolorach. Na przodzie jest duży napis HUMMUS, logo firmy, a także w zależności od wariantu smakowego - grafiki przedstawiające wersję smakową. 
 Tekturowe opakowanie pokrywa okrągły, plastikowy pojemniczek, który skrywa w sobie hummus. Jest to dobrej jakości opakowanie, które można bez problemu zamknąć, jest szczelne, nie rozwala się przy otwieraniu i zamykaniu. W jego środku mamy aż 200 gramów pasty z ciecierzycy.
 Na bokach są wartości odżywcze, a także data ważności, która informuje nas o szybkim spożyciu produktu - jest naturalny, a więc nie spodziewajcie się, że będzie mógł leżeć w Waszej lodówce miesiącami! :)
 Co właściwie oznacza nazwa tradycyjny? No właśnie. Tradycyjna pasta z ciecierzycy to z reguły ciecierzyca, pasta tahini, olej, czosnek, sok z cytryny - ewentualne przyprawy.

SKŁAD: ciecierzyca 64%, olej rzepakowy, pasta sezamowa tahini, oliwa z oliwek, sok z cytryny, czosnek, sól, przyprawy. 

Wcześniej wspominałam, że firma Lavica Gourmet ma produkty naturalne i zdrowe. Powyższy skład właśnie o tym Was powinien przekonać - zero dodatku konserwantów.
 Wartość energetyczna to 189kcal w 100-u gramach produktu. Niewiele :)
 Przechodząc do sedna produktu - smaku i konsystencji powiem tak - po otwarciu czuć lekko cytrynowy zapach. Sama pasta jest bardzo, ale to bardzo puszysta, delikatna, Pierwszy raz spotkałam się z takimi delikatnym hummusem. Zobaczcie na poniższym zdjęciu - niczym chmurka. A smak? Na pierwszym miejscu oczywiście czuć ciecierzycę. Za nią w tle lekko cytrynowa nutka. Nie czuję tutaj dziwnego kwasu, żadnej octowości, którą ja np. czuję w hummusie z Biedronki. Tak, jest on smaczny, ale ma gorszy skład, gorszą konsystencję. Ta pasta sama rozpływa się w ustach! 
Gramatura to 200 gramów w pojemniczku, a znika tak szybko, jakby było zaledwie 50 gramów. To wszystko przez ten niesamowicie delikatny smak. Nie dominują tutaj przyprawy, nie czuć nic chemicznego. Jest lekko tłustawy, ale bardzo lekko mimo i oliwy i oleju w składzie. Dotychczas jest to mój ulubiony hummus. Żadna inna firma póki co nie może się z nim równać. Zobaczymy jak wypadną pozostałe warianty smakowe! :)

Produkty tej firmy możecie dostać w sklepach Internetowych bądź w stacjonarnych delikatesach ze zdrową żywnością. Cena takiego hummusu to około 11 złotych. 


Zapraszam! :)

21 komentarzy:

  1. Mmm, ależ bym spróbowała! Zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję współpracy :) Bardzo chciałabym ich spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Hummusowy raj :)

      Usuń
    2. Zgadza się :)

      Tak przy okazji.. to masło można kupić w słoiczku 500g --> wychodzi taniej ;)
      http://usfoody.blogspot.com/2016/05/krem-orzechowy-terra-sana-czy.html#comment-form

      Usuń
    3. O, a gdzie? :) Ja to powinnam mieć od razu kilogramowy słoiczek :)

      Usuń
    4. Widziałam w sklepach internetowych ze zdrową żywnością np. na naturo.pl :)

      Usuń
  3. Marzę o spróbowaniu, oj! Szkoda tylko, że nie można kupić w standardowych sklepach, bo nie lubię zakupów przez internet. :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro w Twoim eko sklepie mają batony, to może mają również Hummus albo pasztety? :) Rozejrzyj się koniecznie kochana :)

      Usuń
  4. A dostałaś może albo próbowałaś raw batony od tej firmy? Właśnie przejrzałam ofertę ich i kojarzę że w moim eko sklepie są do kupienia i teraz myślę nad kupnem. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dostałam kilka sztuk na próbę, będą na blogu :)

      Usuń
  5. Ja za hummusem jakoś nie przepadam niestety :( Więc pewnie by nie zasmakował, choć kto wie... ;) Pozdrawiam, Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym mimo wszystko spróbowała, bo wiadomo, z czasem zmieniają nam się smaki. Dlatego ja próbuję rzeczy, które mi kiedyś nie podchodziły. Ciągle walczę na ten przykład z brukselką i - przekonuję się do niej :D

      Usuń
  6. Cudne są te etykiety na pojemniczkach! Aż miło na nie patrzeć :> Rzeczywiście hummus ten wygląda jak chmurka, uwielbiam taką delikatną konsystencję. Życzę więc smacznego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda?! Grafika jest genialna :) Też lubię delikatne, naturalne produkty :)

      Usuń
  7. Nigdy takiego nie widziałam, ale jak gdzieś kiedyś spotkam to na pewno kupię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jak go spotkam to kupię ponownie :)

      Usuń
  8. Trzeba na niego zapolować .Jak będę w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  9. chętnie bym wypróbowała : ) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło czytać każdy pozostawiony komentarz :)