środa, 15 czerwca 2016

LEGAL CAKES
baton OWOCOWO CZEKOLADOWY
  W sieci ostatnio głośno na temat firmy Legal Cakes. Jest to właściwie cukiernia, która produkuje zdrowe, słodkie wypieki. Nie tylko dla osób dbających o swoje zdrowie, które się zdrowo odżywiają, ale także dla tych, którzy dbają o linię, dla osób ćwiczących w celu doładowania energii przed czy po treningu. 

"Tworząc nasze produkty uwzględniamy wszystkie aspekty ważne
dla osób chcących odżywiać się optymalnie: liczbę kalorii, bilans
makroskładników, zawartość mikroelementów czy indeks glikemiczny."
- Legal Cakes

 Cukiernia, z tego co się orientuję, w swojej ofercie ma 7 batonów. A poza tym jedno ciastko a'la Oreo. Ja dostałam batony do testów i postaram się podzielić z Wami moją opinią na ich temat. Na pierwszy strzał leci BATON OWOCOWO-CZEKOLADOWY.

Zacznę od składu, gdyż sami producenci zapewniają nas, że dbają o to, aby batony składały się odpowiednich makroskładników, z białka, z węglowodanów - to pozwala osobom ćwiczącym na szybką regenerację potreningową.

SKŁAD: banany, płatki owsiane, płatki jęczmienne, odżywka białkowa, czekolada 90%, owoce sezonowe, wanilia.

Dla osób liczących makro, są również podane te wartości:
140g/276kcal/20B/40W/4T
Zapach, po wyjęciu produktu z opakowania był mocno i intensywnie bananowy, ale z domieszką  aromatu bardziej letnich, sezonowych owoców - tutaj, jak myślę, truskawek, bo nigdzie o tym nie poinformowano :) 

 Batony są naprawdę sporych rozmiarów.Są masywne, zbite. Jak widać, sporo mamy tutaj świeżych owoców. Idealnie widać płatki owsiane i jęczmienne. Mogą się idealnie sprawdzić na drugie śniadanie - pożywne, energetyczne. A jak smak?
 Zabieram się więc za test. Biorę pierwszego kęsa i powoli przeżuwam, aby wyłapać jak najwięcej ze smaku.Baton jest wilgotny, trochę się rozpadał w miejscach, gdzie były owoce. Wiecie jak smakuje pieczona owsianka? A taka pieczona owsianka z lodówki? Z owocami? Typowo letnie śniadanie, co? Tak własnie smakuje ten baton. Jak bananowa, pieczona, słodziutka, pełna niespodzianek owsianka.Zbity, z mocno wyczuwalnymi płatkami, ale idealnie miękkimi. Najbardziej wyczuwam tutaj bananową nutę. Kawałki czekolady są spore, ale nie ma ich tutaj jakoś niesamowicie dużo. Przeważają świeże owoce, które sprawiły,że baton w miejscu ich występowania był bardziej delikatny, przez co trochę się rozwalał.
 Odżywka białkowa mimo, że jest w składzie, nie jest wyczuwalna. Żadnego proszku tutaj nie poczujecie. Jedynie mocno owocowe truskawkowo-bananowe klimaty.Przyjemnie słodki, a słodycz moim zdaniem została nadana głównie przez banana. BOMBA. Wanilia dla mnie nie była wyczuwalna, czułam ją gdzieś bardzo, ale to bardzo delikatnie. Mimo wszystko, to baton ten niesamowicie mi zasmakował. Spełnił moje oczekiwania w 99% - dlaczego? Bo spodziewałam się, że będzie więcej czekolady, jak u Natalii. 
Jestem ciekawa, czy gdzieś w moich okolicach batony te będą dostępne w sprzedaży. Może jakaś siłownia, albo jakiś fajny sklep z eko żywnością? Bardzo by było miło móc i kupić sobie takiego batona.Podobno są dostępne na niektórych stacjach benzynowych. I tutaj powiem, że bardzo fajny pomysł. Osoby podróżujące mogą kupić coś pełnowartościowego i zdrowego,a nie chwycić za chemicznego hot-doga bądź niewiadomego pochodzenia kanapkę ze stacji. 

Zapraszam Was na stronę LEGAL CAKES oraz ich Facebook!


Mam jeszcze dla Was taką radę! Ja połowę tego batona podgrzałam sobie w mikrofalówce z racji, iż jadłam go w chłodny dzień, a miałam ochotę na coś ciepłego. Wówczas smakował on jak cieplutka, pieczona, świeżo wyjęta z piekarnika owsianka, a po kuchni rozlegał się bananowy aromat. W smaku też było jeszcze bardziej bananowo, a baton wcale się nie rozpadł. Polecam go sobie podgrzać :)

23 komentarze:

  1. Niestety blisko mnie chyba nigdzie nie są one dostępne. A z chęcią bym spróbowała. Zwłaszcza w wersji na ciepło. Fajny ten pomysł z przygrzaniem go w mikrofalówce :) Pozdrawiam cieplutko! :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba by mi nie posmakował :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham smak pieczonej owsianki, ale nie zawsze chce mi się ją przygotowywać. Interesuje mnie tylko ich cena, na stronie legalcakes jej nie widzę...

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam pieczone owsianki (ale takiej wprost z lodówki nie zjem - jak jem ją w domu podgrzewam w mikrofali :)), więc i baton z pewnością by mi smakował - wygląda pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rozglądamy się wszędzie za tymi batonami ale póki co oprócz internetu nigdzie stacjonarnie ich nie znalazłyśmy :/

    OdpowiedzUsuń
  6. robi wrażenie, taki spory i konkretny:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam! Wygląda bardzo apetycznie! I ten różowy kolor <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Rzeczywiście mój miał mnóstwo czekolady, a u Ciebie bieda :/ Ale za to masz więcej owoców! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś kosztem czegoś :) Nie żałuję :)

      Usuń
  9. Świetnie wygląda - jak domowy wyrób :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie są takie typowo-domowe :)

      Usuń
  10. O co chodzi z tą modą na wypieki i słodycze z odżywką białkową? Nagle wszyscy Polacy zaczęli dbać o formę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Firma ta sprzedaje swoje batony na siłowniach, sportowcy mogą więc uzupełnić białko po treningu :)

      Usuń
  11. Mam gdzieś przepis na takie domowe z malinami :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda bardzo fajnie a skład niczego sobie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeszcze nie miałam okazji ich nigdzie zobaczyć, wyglądają zachęcająco ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że niedługo podbiją rynek!

      Usuń
  14. W piątek byłam w Legal Cakes i ponieważ wykupili wszystkie szyszki oraz brownie, to wzięłam ten. Podzielam opinię (będę recenzować u siebie na blogu) - jest naprawdę pyszne, bananowe. U mnie było chyba więcej czekolady. I ja wyczułam wanilię - albo tak mi się zdawało :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U Natalii też było dużo czekolady! :) Szyszka i brownie będą na blogu :)

      Usuń

Jest mi niezmiernie miło czytać każdy pozostawiony komentarz :)