czwartek, 30 czerwca 2016

RAW SUN BITE
KOKOS & LUCUMA
Firma Lavica Gourmet to nie tylko firma produkująca humus i wegetariańskie pasztety. Jak już wspominałam, mają też w swojej ofercie szeroki wybór RAW batonów oraz tak samo - RAW pralinek. Batony mają różnorodne dodatki tzw. superfood. Dzisiaj przedstawię Wam jeden z nich. Baton kokosowy z dodatkiem sproszkowanej lucumy oraz orzechów brazylijskich. 

Lucuma to inaczej sproszkowane, wysuszone owoce drzewa Pouteria. Jest to zdrowa alternatywa dla słodzików, gdyż owoce te zawierają naturalnie występujące cukry, a także składniki mineralne(żelazo, magnez) czy witaminę B. Co ciekawe, owoce te mają niski indeks glikeczmiczny, są bogate w błonnik, beta- karoten, przeciwutleniacze. 


SKŁAD: dakyle, wiórki kokosowe bio 22%, orzechy brazylijskie 8%, orzechy nerkowca, olej kokosowy bio, sezam bio, sproszkowana lucuma bio 4%


ENERGIA, BŁONNIK, 100 % NATURALNY, WITAMINY, OMEGA 3



Zacznę od tego, że tak jak w przypadku hummusu, który konsystencję miał iście chmurkową, tak i ten baton jest bardzo delikatny, miękki i 'puszysty' jak na tego typu produkt. Naprawdę jest super mięciutki, łatwo się go gryzie, sam rozpuszcza się w ustach. Jest delikatnie tłusty, co nadaje mu jeszcze większej delikatności. 


W smaku na pierwszym miejscu słodycz daktyli, krówkowa słodycz z wiórkami kokosowymi. Pierwszy baton, gdzie wyraźnie czuję wiórki, a nie kwaskowaty posmak kokosa. Tutaj wyczuwalne są jak w Bounty i nie wiem dlaczego, ale całość właśnie kojarzy mi się z tym batonikiem. Nie czuję nic w nim dziwnego, a więc nie mam pojęcia, czy lucuma jest tutaj wyczuwalna. Nigdy wcześniej nie miałam z nią styczności. Orzechy są wyczuwalne, ale są to bardzo drobne kawałki. Są to nerkowce i orzechy brazylijskie. Jak widzicie na batonie widać ich poszczególne kawałki, a także sezam, który również się tam znajduje :)


Ogólnie baton RAW SUN BITE wywarł na mnie ogromnie pozytywne wrażenie. Jest to chyba mój dotychczas ulubiony kokosowy batonik RAW, przez strukturę, konsystencję, intensywny, kokosowy smak. Jest odrobinę za słodki, ale daktyle robią swoja robotę. No i lucuma również pełni tutaj rolę naturalnych cukrów. Świetny skład, wszystkie składniki są BIO, bomba. Ciekawe, czy reszta też będzie tak delikatna, a zarazem tak treściwa :) Wielkie ukłony za to kokosowe cudo dla firmy Lavica Gourmet! 


Wartość energetyczna: 50 gramów dostarcza nam 194 kalorie

18 komentarzy:

  1. Według mnie może mieć idealny smak - dektyle, kokos i krówkowe nuty? Jejusiu, to musi być wyśmienite. Skosztowałabym choćby i teraz :) Pozdrawiam serdecznie :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma smak idealny, ja teraz mam niesamowitą ochotę na tego batona. Muszę kupić :)

      Usuń
  2. Aleee kusisz! Strasznie chciałabym spróbować :)
    Mogę się dopytać - jak nawiązałaś z nimi kontakt? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczyłam ich produkty gdzieś przypadkowo w sieci, wygooglowałam firmę, znalazłam stronę, poczytałam i się z nimi skontaktowałam ;)

      Usuń
  3. A mnie nie zachęciłaś.. nie mój smak :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Super ciekawy batonik :) Jeszcze nigdzie go nie widziałyśmy! Jesteśmy ciekawe lacumy bo chyba pierwszy raz o niej słyszymy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spieszcie i kupujcie do swoich wypieków! A batona też Wam polecam :)

      Usuń
  5. Mam do Ciebie pytanko.. liczysz kalorie?

    OdpowiedzUsuń
  6. nie słyszałam o tej firmie, jakoś pierwszy raz się z nią spotykam :)
    Ale batony wyglądają na konkretne <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo osób o niej nie słyszało, ale mam nadzieję, że to się zmieni :)

      Usuń
  7. Bardzo podoba mi się skład, wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. O lucumie nie słyszałam, a ż jestem ciekawska, to juz się rwę, aby to spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba sobie kupię sproszkowaną lucumę :)

      Usuń

Jest mi niezmiernie miło czytać każdy pozostawiony komentarz :)