środa, 6 lipca 2016

HUMMUS 
z czerwoną papryką
Lavica Gourmet
 TUTAJ pisałam o firmie Lavica Gourmet, a także zajęłam się recenzją klasycznego hummusu. Dzisiaj przychodzę do Was z kolejnym wariantem smakowym - paprykowym. 
Zacznę wyjątkowo od przestawienia Wam składu. Wiadomo, że kupując hummus w sklepie mamy w nim nieprzyjazne dla nas dodatki, ulepszacze smaku czy inne 'E'. A tutaj? Zobaczcie, jak czyściutko.

SKŁAD: ciecierzyca 64%, olej rzepakowy, pasta sezamowa tahini, oliwa z oliwek, woda, sok z cytryny, papryka czerwona 5%, czosnek, sól, przyprawy. 
 Opakowanie takie samo jak w wersji tradycyjnej. Fajne, pomysłowe. Zmienia się tutaj jednak szata graficzna, adekwatna jest ona do smaku produktu. Grafika papryki, cytryny, ciecierzycy, napisy. Ładnie, estetycznie, pomysłowo. Fajne czcionki. Ogólnie z pewnością kusiłby ze sklepowych półek nie tylko wegan czy wegetarian. Takie opakowanie z pewnością przyciągnie każdego! 
 Nazwa hummusu wskazuje na to, że smak będzie paprykowy. Ba, ja wręcz byłam nastawiona na mocno paprykowe klimaty. Nie na ostre, bo to nie papryczka chilli, a paprykowe. I jak myślicie, producent podołał? Spełnił moje oczekiwania? I spełni Wasze?
 No więc szczerze powiem, że trochę zasmusił mnie dosyć niski procent papryki w składzie - tylko 4%. Mało, nie sądzicie? No ale kolor pasty jest mocno pomarańczowy, delikatnie podchodzący pod czerwień. W samym produkcie widać przebłyski papryki, jej małe, czerwone kawałki. W smaku hummus jest wyraźnie podobny do klasycznego z lekką nutą papryki. Jest tutaj mniej wyczuwalna cytryna. Mam wrażenie, że jest nieco bardziej słodki - to może być sprawa głównego bohatera - czerwonej papryki, która z natury jest słodka. Fajnie doprawiony, tutaj nie mam się czego przyczepić. Ale muszę być szczera i powiem, że brakuje mi tutaj większego WOW. Większej zawartości papryki, aby naprawdę było czuć tutaj jej smak, a jest to bardzo intensywne w smaku warzywo. 
 Tak samo przyjemnie tłuściutki i delikatny jak wersja klasyczna. Lekko się rozprowadza, sam rozpływa się w ustach.
 W opakowaniu znajduje się 200 gramów pasty. Jest ona bogata w błonnik - na 100 gramów produktu ma go 20%. Zawiera również cenne kwasy Omega 3, a także jest bogata w białko, które pochodzi z ciecierzycy. Kaloryczność niska, bo na w 100 gramach jest 198 kalorii.
Podsumowując: uwielbiam hummus tej firmy za tę puszystość, za delikatność, fajnie wyważone przyprawy. Mogę zajadać go łyżeczkami, i to dosłownie. Mam jednak pewne zastrzeżenie co do tego smaku - za mało papryki w tym paprykowym produkcie. Fajnie by było, gdyby producent wziął to pod uwagę i zwiększył jej zawartość. Ja mam jednak dla Was radę -> IDEALNIE smakuje kanapka z dobrej jakości pieczywa, posmarowana tym paprykowym hummusem i posypana wędzoną papryką. 

Cena: około 11.50 zł
Dostępność: Internetowe sklepy ze zdrową żywnością, wybrane stacjonarne sklepy ze zdrową żywnością -> informacje znajdziecie na Facebooku:


Zapraszam! :)


12 komentarzy:

  1. Jedyny paprykowy hummus jaki jadłam to ten od VegaUp i również byłam zawiedziona... smak papryki był słabo wyczuwalny a lekką pikanterię poczułam dopiero jak zjadłam 1/3 słoiczka bez dodatków... Wydaje mi się, że producenci paprykowych hummusów sa ostrożni - nie chcą przesadzić bo nie kazdy lubi pikantne smaki... mimo tego bardzo chciałabym spróbować opisywanego przez Ciebie hummusu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jeżeli mamy do czynienia z papryką czerwoną, to tutaj nie ma się czego bać. Ona jest słodka, nie ostra. Firma Lavica Gourmet z tego co widziałam, ma hummus z papryczką chilli. Ciekawa jestem jaki jest tam poziom ostrości. Ja szaleję za ostrymi potrawami i produktami :)

      Usuń
    2. W hummusie vegaUp jest pieczona czerwona papryka a także dodatek papryczki chilli :) Ja również lubię ostre, więc dla mnie tego chilli mogłoby być więcej ale to już kwestia gustu :) A hummusy od Lavica chętnie bym spróbowała :)

      Usuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie i skład wskazuje na pyszny smak, ale przy jedynie 4% zawartości papryki ciężko otrzymać paprykowy smak i mogliby dodać jej więcej, jeśli właśnie tak opisują hummus ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Producent sam mi napisał, że mało papryki, gdyż niektórzy się skarżyli na zbyt dużą jej ilość, a więc zdecydowali się na wyśrodkowanie intensywności smau :)

      Usuń
  3. Nie ma octu więc jest dobrze :) Pewnie bardzo by nam smakował zwłaszcza, że za bardzo paprykowymi smakami nie szalejemy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie cierpię octu w składzie! I jestem bardzo szczęśliwa, że tutaj go nie ma, jest to hummus naprawdę fajny, delikatny :)

      Usuń
  4. Wygląda smacznie, ale tej papryki rzeczywiście trochę mało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mało, ale mimo wszystko - bardzo smaczny :)

      Usuń
  5. Ależ ta konsystencja kusi <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie miałam okazji próbować hummusu z tej firmy, osobiście najbardziej lubię ten domowy ;D

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło czytać każdy pozostawiony komentarz :)