niedziela, 31 lipca 2016

NEW BAR
CHOCO & PAPRYKA
Dzisiaj mam dla Was batonika zbożowego z dodatkiem suszonych warzyw, których produkcją zajmuje się firma Cerea. Zdaje się, że batony NEW BAR, o których dzisiaj będę pisać, stosunkowo niedawno trafiły na sklepowe półki w większych marketach w naszym kraju.

Podoba mi się bardzo ta idea. Zbożowy, słodki batonik i przemycenie do niego warzyw. Przyznam, że jak zobaczyłam napis 'CHOCO & PAPRYKA' to z początku wydało mi się to dziwne i niesmaczne połączenie. Dalej się przekonacie, czy tak też było.
SKŁAD: zboża 37% (ryż preparowany i kakao 20%(mąka ryżowa, cukier, syrop glukozowy, kakao w proszku 4%, odtłuszczone kakao w proszku, ekstrakt słodowy z jęczmienia, emulgator: lecytyna sojowa, sól) płatki owsiane 17%), syrop z maltrozy, płynny syrop interwałowy, olej rzepakowy, związki mleka 8%, serwatka w proszku, kakao w proszku 4%, odtłuszczone mleko 2%, emulgator: lecytyna sojowa, aromat mleka, orzechów laskowych, czekolady. mąka sojowa, kakao, olej słonecznikowy, kawałki suszonej, czerwonej papryki 3%, błonnik ziemniaczany, lecytyna sojowa.
Uf, nie sądziłam, że ten skład taki długi. Nie czytałam przed kupnem. No, do najlepszych to on nie należy. Ja skupiłam się na ciekawej grafice, przyjemnej dla oka, ukazującej czekoladę i paprykę pod parasolką, ze śmiesznymi minami. Fajny pomysł. Lekko, z humorem :)
Pierwsze, co delikatnie łechta moje kubki smakowe to zboża, kakao i papryka. Mowa tutaj oczywiście o papryce - przyprawie. Słodka, ale proszkowa. Biorę kolejne gryzy i baton coś bardzo przypomina mi w smaku. Jesteście ciekawi co? A znacie smak czekoladowych płatków śniadaniowych Nesquik? No własnie! Czuję, jakbym jadła te czekoladowe kuleczki w formie batona, z dodatkiem słodkiej papryki, a to wszystko delikatnie muśnięte mleczną czekoladą - ale ona tutaj nie gra dużej roli. Batonik jest intensywnie kakaowy i ma mocną, zbożową strukturę. Jest chrupki, ale delikatniejszy i bardziej wilgotny, niż płatki śniadaniowe. Jest tylko delikatnie słodki, fajny jako przegryzka, bo jest to dość mały produkt.
Nigdy bym nie przypuszczała, że papryka i czekolada mogą tworzyć tak zgrany duet. Bardzo posmakował mi ten baton. I żałuję, że nie mam w swoim mieście sklepu, w którym mogłabym go kupić - mowa tutaj o Auchan, tam go dostaniecie w cenie 2.99 zł :) Pewnie są inne smaki, ale ja ich nie uświadczyłam na sklepowej półce. Szkoda, szkoda :)

9 komentarzy:

  1. Słyszałam o połączeniu chilli właśnie w czekoladzie ale nie jadłam :) BAtonik bardzo ciekawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kusi to połączenie :) Mam nadzieję, że uda mi się dorwać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czuję, że to nie mój smak, a i skład nie wskazuje, żeby taki batonik mi smakował. Ale wygląda smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z daleka myślałam, że to truskawka i czekolada ;) Ciekawe jak smakuje papryka w takim połączeniu. Jedno jest pewne, opakowanie i wygląd batonika do mnie przemawiają w 100% ;) Pozdrowionka ciepłe :) Megly (Megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odkąd zobaczyłyśmy je w internetach bardzo chcemy spróbować ale też nie mamy tego marketu blisko siebie :/
    Szkoda tylko, że pokusili się o aż cztery rodzaje substancji słodzących :/

    OdpowiedzUsuń
  6. to jest chyba jeden z dziwniejszych smaków batonika, z jakim się spotkałam.... I oczywiście chętnie bym go spróbowała ! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda zachęcająco, ale sama nazwa już troszkę odstrasza, bo jednak nie ufam połączeniom warzyw z czekoladą, a skład utwierdził mnie w tym, że wolę zdrowsze alternatywy :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo specyficzne połączenie i jakoś nie umiem go sobie wyobrazić :p Nesquicka lubię, ale nie sięgam ze względu na skład. Ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło czytać każdy pozostawiony komentarz :)