czwartek, 7 lipca 2016

RAW PALEO BAR
z jabłkiem i cynamonem
Znacie internetowy sklep biozona24.pl, gdzie jest mnóstwo zdrowych przekąsek, ciastek bez cukru, belgijskich czekolad czy spory wybór batonów proteinowych? Jak nie, to zapraszam Was do odwiedzenia! Ja często odwiedzam tę stronę, a z uprzejmości Pani Ani, dostałam możliwość przetestowania nowości, jakie znajdują się w tym sklepie. Dzisiaj, na pierwszy ogień idzie baton RAW PALEO BAR Apple&Cinnamon firmy MaxSport. Nigdy nie jadłam tych batonów, stąd też właśnie na niego padł wybór.

SKŁAD: daktyle suszone, jabłko 13,9%, migdały siekane, olej kokosowy, cynamon mielony 1%. 


NIE ZAWIERA GLUTENU, DODATKU CUKRU, SOJI, GMO, ZIAREN

Zapach ma słodki, nie jest jakiś intensywny, ale jak przytkamy nasz nos tuż pod samego batona, to jesteśmy w stanie wyczuć cynamon. No i suszone owoce, ale RAW batony mają często daktylowo-słodki zapach, gdyż przeważnie to daktyle stoją w czołówce jeżeli chodzi o skład. 


Smak? Na pierwszym miejscu wyraźnie czuć cynamon. Jest go spora ilość, bo czuć, jak delikatnie pali podniebienie, albo jest to dobrej jakości cynamon. Czuć lekką goryczkę. Dziwne, bo patrząc na skład wcale nie spodziewałabym się takiego intensywnego smaku przyprawy - jest go zaledwie 1% na cały batonik. Ja bardzo lubię tę przyprawę, dlatego mi to odpowiada. Ale są osoby, dla których ta 'nuta' cynamonu mogłaby być zbyt duża. Następnie czuć mocną słodycz daktyli. Te owoce, tak jak i figi, są zawsze najsłodsze i najbardziej wyczuwalne w RAW batonach. Między zębami czuć siekane migdały. Nawet widać, jak przebijają się w produkcie. W składzie mamy również jabłka, na drugim miejscu. Jabłek nie czuję, ale nie wykluczam, że soczystość batona to właśnie ich zasługa.


Jak więc z konsystencją? No właśnie. Nie jest on za suchy, jest przyjemnie, lekko lepki i nieco bardziej puszysty. Jego przełamanie czy przekrojenie nie stanowi żadnych oporów. Tak samo jeżeli chodzi o jego gryzienie. Lekko i przyjemnie rozpływa się z ustach, a dodatek siekanych orzechów fajnie dopełnia całość o coś, co ubarwia nam jego jedzenie, o coś, co fajnie można pogryźć :)


Ja osobiście nie mam nic do zarzucenia batonowi RAW PALEO od firmy MaxSport. Mi smakował mimo, że miał w sobie goryczkę. Ja ten smak znam, bo zawsze wszędzie przesadzam z ilością cynamonu. Lubię jak jest go dużo! Baton jest bardzo słodki, a więc jeżeli:
a) nie lubicie goryczki cynamonu
b) nie lubicie, gdy produkt jest za słodki
.. to wybierzcie inny wariant. Ja chętnie będę testować resztę! :) I zapraszam Was, jeżeli też jesteście ciekawi innych smaków. Niebawem i je tutaj znajdziecie! 

Cena to 5 złotych, a kupicie TUTAJ
Batony dostępne również w sieci sklepów Piotr i Paweł


20 komentarzy:

  1. Jeszcze go nie testowałam, ale już niedługo to uczynię ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś nie jestem do niego przekonana ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie odstraszają jabłka, mimo że kocham te owoce na surowo. :P Po prostu co wezmę jakiś baton / czekoladę z jabłkami, to mi one nie pasują, nigdy nie są takie, jakbym chciała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może trzeba próbować, aż znajdzie się ten odpowiedni? Ja tutaj nie wyczułam jabłka :)

      Usuń
  4. Wydaje się całkiem smaczny, bardzo lubię tego typu batony, choć jabłko i cynamon to nie jest często wybierany przeze mnie smak ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam wrażenie, że się kiedyś na niego natknęłam, ale w końcu nie spróbowałam. :D Duża nutka cynamonu zupełnie mnie nie odstrasza. :D Mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwolenników cynamonu tutaj widzę, że nie brakuje. Koniecznie kup tego batonika jak go spotkasz ;)

      Usuń
  6. Uwielbiam to połączenie smakowe!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszny ! Podobne batoniki robiłam swego czasu dla mojego P., który jest na paleo diecie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę, ja osobiście nie znam nikogo na diecie paleo :)

      Usuń
  8. mi bardzo posmakował bo kocham cynamon :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba trzeba jakiś klub cynamonowy otworzyć :D

      Usuń
  9. Oczekiwałabym od niego pewnej kwaskowatości - za sprawą jabłka - ale jeśli była, to na pewno stłumiła ją słodycz daktyli :P Ja mam wersję kakaowo-orzechową i jest całkiem dobra, ale za słodka dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością tak było, baton nie jest kwaskowaty, a słodziutki.

      Usuń
  10. Jak tylko widzimy, że w składzie jest cynamon to od razu bierzemy w ciemno :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak podchodzę do cynamonowych przekąsek :)

      Usuń

Jest mi niezmiernie miło czytać każdy pozostawiony komentarz :)