czwartek, 15 grudnia 2016

Sojade
CZEKOLADOWY DESER Z KONOPI
 Wegańskie jogurty i desery Sojade są coraz popularniejsze i dostępne w coraz to większej ilości sklepów. Są to jogurty i desery robione na bazie soi, ale producent ma w swojej ofercie również desery na bazie konopi. Ciekawe, prawda? Tylko czy to smaczne? 
 Desery sprzedawane są w dwupaku i zawiera on dwa kubeczki po 100 gramów czekoladowego deseru.

SKŁAD: sok z konopi*82% (woda, nasiona konopi*4,2%),nierafinowany cukier trzcinowy*, skrobia ryżowa*, czekolada w proszku*2,5%(cukier*, kakao w proszku*), niskotłuszczowe kakao w proszku*, naturalny aromat czekolady*, substancje zagęszczające: mączka chleba świętojańskiego, sól, przeciwutleniacz:mieszanina tokoferoli(*certyfikowany składnik ekologiczny)

Moim zdaniem skład nie przedstawia się źle. Jest tutaj na pierwszym miejscu sok z konopi, deser słodzony jest cukrem trzcinowym. Na plus brak dodatku takich substancji jak syrop g-f. W zasadzie ja się nie będę tutaj niczego czepiać, bo jak na tego typu deser - nie jest źle. Tylko oby smak nie zawiódł. 
 Kształt kubeczka przypomina mi Danonki, które czasami jadło się jako dzieciak. Tutaj jednak gramatura jest nieco większa. Muszę przyznać, że wieczko to minus, bo ciężko się je odrywa. 
 Ale jak się już uporałam z otwarciem produktu, to odrazu poczułam zapach czekolady. Nie był to zapach mlecznej, słodkiej czekolady. W zasadzie to bardziej można by porównać to do naturalnego kakao. Bardzo podobny zapach do czekoladowych deserów sojowych Alpro.
Konsystencja również przypomina wcześniej wspomniane desery. Nawet kolor jest bardzo zbliżony, przyjemna barwa brązu. W smaku deser jest mocno kakaowy, z lekką goryczką. Mimo cukru na drugiej pozycji w składzie wcale nie był dla mnie za słodki. Był wręcz idealnie wyważony. Smak mi się kojarzył z czymś wodno-kakaowym. Nic poza kakao nie było tutaj wyraziste. Żadnej konopii nie wyczułam. Gdyby był do deser na bazie mleka - byłoby czuć mleczno-kakaowy smak. Tak samo w przypadku soi. A tutaj raczej głównego bohatera - konopii, czuć nie było. Chociaż mimo wszystko, deserki mi smakowały. I mają w miarę przystępną cenę: 6,27 zł TUTAJ

Są też inne, owocowe smaki na stronie biogo.pl ale ja osobiście nie lubię owocowych deserów :) 

6 komentarzy:

  1. Bardzo lubię deserki i jogurty tej firmy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo smaczne - podoba mi się konsystencja i kolor ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A alpro lubisz, nie? To może i na te się skusisz :)

      Usuń
  3. Jeszcze nic od Sojade nie jadłam, ale słyszałam o ich produktach i to w samych superlatywach. :)
    Cena może być, konsystencja jak najbardziej na plus. No to teraz trzeba w końcu spróbować ich.
    Pozdrowionka przedweekendowe :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawiły nas te deserki ostatnio :) I może kiedyś się skusimy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię taką przekąskę w ciągu dnia :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło czytać każdy pozostawiony komentarz :)