niedziela, 26 lutego 2017

Mielone vege!
BeVege
Na Polskim rynku od jakiegoś czasu pojawia się coraz więcej produktów przyjazych wegetarianom, jak i osobom będących na diecie wegańskiej. Przykładem mogą być produkty z Kauflandu - tofu, wegańskie jogurty, wegetariańskie żelki. Niedawno również swoje produkty na rynku rozpowszechnia firma BeVege, która w swojej ofercie ma wiele zamienników mięsa dla wegetarian, a ja dostałam trzy produkty do przetestowania. 
Firma BeVege ma w swojej ofercie produkty, jakich jeszcze na naszym rynku nie było! Wegetariańskie mielone, burito, pasty kanapkowe i pieczone pasztety. Ja najbardziej ciekawa byłam wegetariańskiego mielonego, które zostało zrobione przy użyciu białka jaj oraz białka grochu. 
Mało kto rodzi się wegetarianinem. 
Wegetarianinem się zostaje. To zmiana, która wymaga pewnego wysiłku. Zastanowienia, co i jak jeść. W jaki sposób odejść od mięsa, aby organizm nie potraktował tego jako braku, ale jako dar. Tym cenniejszy, im trwalszy. Marka BeVege powstała po to, by ułatwiać tę zmianę. Bo ona sama też jest zmianą. Zmianą na rynku, na lepsze.
- http://bevege.eu/o-nas/ 
Melone Wege to wyrób homogenizowany, drobno rozdrobniony oraz wyprodukowany z dodatkiem oleju rzepakowego oraz białka grochu.

SKŁAD: woda, olej rośliny rzepakowy, białko grochu, białko jaja w proszku, aromaty, substancja zagęszczająca, przyprawy, maltodekstryna, cukier.

Nie wiem jak powinien się prezentować idealny skład takiego produktu, ale moim zdaniem, prezentuje się przyzwoicie. Ja się tutaj nie zamierzam niczego doczepić. 
 Opakowanie zawiera 250 gramów mielonego. Z wyglądu faktycznie przypomina mięso mielone. Jest jednak w zupełnie innym, jasnym, a wręcz bladym kolorze. Na szczęście nie jest wyglądu prawdziwego mielonego!
 Po otwarciu czuć przyjemny zapach. Ale nie mięsny. Dla mnie jest to zapach pieczonego pasztetu ze strączków, bez wyraźnie wyczuwalnych przypraw. Struktura jest wilgotna, delikatna, lekko lepka i krucha. To sprawia, że fajnie formuje się coś z tego wyrobu bez użycia dodatkowych 'sklejaczy'. 
 Na surowo przyznam, że nie próbowałam. U Ani czytałam, że w smaku jej siostra stwierdziła, że przypomina kurczaka. Nie potwierdzę tego, ponieważ mięsa nie jem już 12 lat, nie pamiętam jak smakuje kurczak, jedynie znam jego zapach. Za mięsem nie tęsknię, nie potrzebuję jego zamienników, ale przyznam, że to świetna opcja na urozmaicenie swojego jadłospisu na diecie wegetariańskiej. Ja zdecydowałam się na przyrządzenie pietruszkowych koletów mielonych w towarzystwie ziemniaczków, sałaty oraz kapusty kiszonej :)
 PRZEPIS na PIETRUSZKOWE, WEGETARIAŃSKIE KOTLECIKI MIELONE:
150 gramów mielonego wege
mały korzeń pietruszki, obrany i starty na drobnych oczkach
mała cebula pokrojona w drobną kostkę(można wcześniej ją podsmażyć)
przyprawy: u mnie łyżeczka suszonej natki pietruszki, ostra papryka, szczypta pieprzy, szczypta soli, odrobina ostrej papryki, kilka kropel sosu teryiaki.

Wszystkie składniki razem mieszamy, formujemy zwilżonymi dłońmi małe kotleciki i smażmy je na oleju kokosowym(bądź innym tłuszczu). U mnie pod przykryciem, na bardziej złoty kolorek.
Takie mielone smakuje niesamowicie. Mielone po usmażeniu nabrało fajnego, słodkiego posmaku. Było bardzo delikatne, fajnie zgrało się z pietruszką. Tak samo jak w przypadku zapachu, tak i w smaku przypominało mi jakiś pieczony, wegetariański pasztecik.
Dla mnie produkt bardzo na +, fajnie smakuje, fajnie i szybko można coś przygotować i mam niesamowitą liczbę pomysłów na wykorzystanie mielonego wege. Tylko produktu mi nie starczy! W moim Netto nie ma, a Auchan nie mam, ale liczę, że z czasem będzie dostępne w tym pierwszym! :)


4 komentarze:

  1. Twoje kotleciki wyglądają przecudownie :)
    Zapach tego produktu mi kojarzył się z mięsem (jakimś w galaretce...), którego zapach jeszcze trochę pamiętam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne jest to ''mielone'' :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe rozwiązanie z takim "mielonym", wygląda jak normalne mięso i pewnie dałabym się nabrać :D

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło czytać każdy pozostawiony komentarz :)